Foorumi

Kiekkoliiga Draft Games
Anonymous

27.02.2019 17:53
Johtokunnan sisällä on keskusteltu Kiekkoliigan jatkosta. Perinteisenä liigana emme pysty kilpailemaan
Superliigan kanssa - eikä välttämättä ole edes tarvetta? Tästä lähtien kaikki kiekko.tkn joukkueet tulevat
pelaamaan yhden sivuston alla ja omasta mielestäni se on hyvä asia. Harmi tietysti, että perinteinen ja
kiekon virallisen liigan tittelin saaneen liigan toiminta perinteisenä liigana on päättynyt. Voimme kuitenkin
jatkaa toimintaa luomalla kiekon pelaajille jotain uutta ja jotain mikä saisi pelaajakannan nousuun.
Mitään ei ole siis päätetty vaan minä itse olen päässäni kehitellyt erilaisia variaatioita,
mikä innostaisi pelaajia kaikista eniten. Tämä lähinnä toimii esittelypaikkana ja samalla ihmetellään kaikki,
onko idea mahdollisesti hyvä ja onko jotain mitä voisi kehittää. Johtokuntalaisena olen aina toiminut sillä
periaatteella, että pelaajille tätä tehdään - joten pelataan myös pelaajien ehdoilla. Esittelyssä siis
Kiekkoliiga Draft Games;

Aluksi haluan perustella, miksi haluaisin tuoda draft varausjärjestelmän kiekkoon. Kiekossa on tällä hetkellä
maksimissaan 5 joukkuetta, jotka taistelevat parhaan joukkueen tittelistä. Siis en tarkoita, että kaikki
näistä viidestä voisivat voittaa esim. liigan mestaruuden, vaan antavat toisilleen kilpailukykyisen
vastustajan. Sen takia tasoerot ovat todella suuria viiden parhaimman joukkueen ja esimerkiksi liigassa
viimeiseksi sijoittuneen joukkueen välillä. Eli joukkueet on hajoitettava, jotta suurilta tasoeroilta
voitaisiin välttyä. Pelaajien varausjärjestelmä on tätä varten oikea systeemi.

Noh viimein, mikä on Kiekkoliiga Draft Games?

Nopeasti sanottuna, paranneltu autoplay. Pelaajat pelaavat itselleen mahdollisimman isot ranking pisteet
tietyn ajan sisällä. Jokaisella pelaajalla on oma ranking. Ranking koostuu pelattujen pelejen ja maalieron
summasta. Jokaisesta pelatusta ottelusta saisi yhden pisteen.
Jokainen pelaaja, jolla on tuomarin oikeudet sivustolla, voi luoda publicille huoneen. Jos tuomari pelaa
itse, hän on aina toisen joukkueen varaaja. Kun huoneessa on yhteensä kahdeksan tai enemmän pelaajia, niin
huone lukitaan ja aloitetaan ottelun varaustilaisuus. Kun joukkueet on huudettu ja ylimääräiset potkittu
huoneesta, pelataan yhden erän mittainen ottelu, se voi olla 6, 8 tai vaikka 10 minuutin pituinen erä. Omasta
mielestäni 8 minuuttia olis aika hyvä. Tuomari uploadaa ottelun järjestelmään. Sen jälkeen vaan uusiksi, ja
pelata voi vaikka kellon ympäri. Kauden pituus voisi olla vaikka 2kk, jonka jälkeen 1-5 parasta pelaaja palkitaan,
ranking nollataan ja aloitetaan uusi kausi. Tilastot jäävät tietysti jokaisen omalle tilastosivulleen.

Hyviä puolia, omasta mielestäni:

+ Trollit eivät pysty osallistumaan, eli kun tiedetään, että joku on perus regi trollaaja niin hän jää teidän
porukan peleistä ulkopuolelle - hän itse tietysti voi pelata oman seuransa kanssa tai jossain muussa
huoneessa, jossa hänet hyväksytään. Tämä siis ainoastaan siinä tapauksessa, jos pelaajia on enemmän kuin
kahdeksan ja trolli ei tule valituksi tähän kahdeksan pelaajan porukkaan.

+ Autoplayssa leavaaja, trollaaja, perseilijä yms. ei saa minkäänlaista sanktiota, jos aiheuttaa häiriötä
muille pelaajille. Kiekkoliigan johtokunta jakaa tuntuvat rangaistukset, niin saadaan kitkettyä hajoilut yms
pois pelistä.

+ Tasoerot saadaan paremmin kuriin, kun parhaimmat pelaajat huudetaan - loput tekevät oman huoneen, jossa
pelaavat

+ Koska jokaisesta ottelusta tulee ranking piste, niin aktiivisuudesta on pelkkää hyötyä ja myöskin avain
menestymiseen.

Jätin kertomatta, kuinka valitaan ottelun toinen varaaja. Se on vielä kehittämisvaiheessa, joten sieltä voi
kommentoida mikä olis sitten paras systeemi. Onhan meillä tossa häkkerit Teemu ja gona26, jotka varmaan osais
tehdä jonkun hienon botin joka arpoo tämän varaajan tjsp. :D

Aluksi hommaa lähdetään testaamaan, sen jälkeen testaamaan pelimerkkipalkinnoilla ja sen jälkeen sotketaan
raha eli euro hommaan mukaan. Kiekkoliiga ei tule kieltämään Superliigassa pelaamista samaan aikaan. Tämän on
tarkoitus olla autoplayn tapaan kilpailumuoto kiekossa.

Alle voi kommentoida kehittämisideoita tai jos et keksi mitään niin laita vaikka vaan "mukana" tjsp jos
kiinnostuit tästä niin tiedetään, onko tätä järkeä lähteä toteuttamaan. Kiitos, pahoittelut sekavasta tekstistä ja 
kirjoitusvirheistä.
Vs: Kiekkoliiga Draft Games
welu

01.03.2019 15:38
Hei bogdan, meiki on mukana.

Vastaa

Kirjaudu sisään, jotta voit vastata.