Foorumi

Ohje pelaajasiirtoihin
Daasaman

04.06.2014 17:34
Ohjeet kokoonpanolisäyksiin ja -poistoihin
1. Vain vastuuhenkilöt voivat tehdä muutoksia kokoonpanoon. Tarkista ensimmäiseksi oman joukkueesi tiedoista, että oletko vastuuhenkilö.
2. Tunnistaudu Kiekkoliigan sivuille (löytyy vasemmasta ylälaidasta "Tunnistaudu" tai http://kiekkoliiga.net/auth, ongelmatapauksista alempana).
2.1 Jos olet jo tunnistautunut, poista tunnistautuminen ja tunnistaudu uusiksi.
2.2 Muista, että sinulla täytyy olla tunnus Kiekkoliigan sivuille. Kirjaudu ensin sisään tai jos et ole ennen rekisteröitynyt sivuille, niin rekisteröidy.
3. Myös pelaajan, jonka aiot lisätä kokoonpanoon, täytyy tunnistautua yllä olevassa osoitteessa.
3.1 Tarkista, että kyseiseltä pelaajalta löytyy tilastosivu Kiekkoliigasta. Jos tilastosivua ei löydy, niin ilmoittakaa asiasta johtokunnalle, jotta voimme luoda hänelle tilastosivun. Tämän jälkeen hänen täytyy tunnistautua.
3.2 Jos pelaaja on pelannut aiemmin Kiekkoliigaa eri nimimerkillä kuin nyt olisi tarkoitus, ilmoittakaa siitä johtokunnalle, niin voimme tehdä nimenmuutoksen. Tämän jälkeen täytyy tunnistautua.
3.3 Jos pelaaja on jo tunnistautunut, poista tunnistautuminen ja tunnistaudu uusiksi.
4. Mene Siirrot-kohtaan ja välilehdelle Pelaajasiirto. Lisää haluamasi pelaaja kokoonpanoon (löytyy vasemmalta ylhäältä Kiekkoliigan sivuilla tai http://kiekkoliiga.net/siirrot).
4.1 Jos et löydä haluamaasi pelaajaa listalta, niin pelaajalla ei ole joko tilastosivua tai hänelle ei ole tehty nimenvaihtoa.
5. Pelaajan, jonka kutsuit joukkueeseen, täytyy hyväksyä kutsusi. Kutsu löytyy kohdasta Siirrot -> Kutsut.
6. Tämän jälkeen johtokunnan täytyy vielä hyväksyä siirto. Käykää sanomassa kanavalla #johtokunta, jos siirto on kiireellinen.
7.  Johtokunnan hyväksynnän jälkeen pelaaja on joukkueen kokoonpanossa.
Ongelmatapaukset:
1. Jos pelaajaa ei löydy Pelaajasiirto-välilehden vetovalikosta, tunnistautumista ei ole tehty tai kyseisellä henkilöllä ei ole tilastosivua. Ylhäältä löytyy ohjeet molempiin ongelmiin. Jos olette jo kerran tehneet niin kuin ohjeessa on sanottu, tehkää niin uudelleen, koska toisinaan järjestelmä ei toimi ensimmäisellä yrittämällä.
2. Jos tunnistautuessa tulee viesti "virheellinen koodi", kirjaudu Kiekkoliigan ja Kiekko.tk:n sivuilta ulos, kirjaudu takaisin sisään ja kokeile uusiksi. Jos ei vieläkään toimi, tee sama uusiksi. Jos tämän jälkeen ei edelleenkään toimi, ota yhteyttä johtokuntaan IRCissä kanavalla #johtokunta.