Foorumi

Sääntömuutos
Ile

06.06.2006 09:55
Olen jo pidemmän aikaa miettinyt miten Pelaaja -kohdan sääntö 3 palvelee kiekkoliigaa. Säännöllä on varmasti haluttu hyvää, mutta mitä se hyödyttää? Eikös se ole jokaisen pelaajan oma valinta missä joukkueessa pelaa ja jokaisen joukkueen valinta ketkä pelaavat. Säännön poiston ei pitäisi vahingoittaa liigaa paljoakaan( en tiedä mitä joukkueet keksisivät jos tämä sääntö poistettaisiin),koska kakkosnickit eivät kykenisi pelaamaan liigaa kahdessa joukkueessa. Tämän tekee turhaksi kokoonpanot jotka ilmoitetaan ennen kautta.

Kiekon foorumillakin asiaa on pohdittu, mutta eri merkityksessä: Pitäisikö kakkosnickit poistaa koko kiekosta? Kuitenkin mitään pätevää syytä tähän ei ole löydetty.

Topic on suunnattu kiekkoliigan päättäjille, mutta lisäsin äänestyksen myös, että jokainen haluava saa äänensä kuuluviin. Odotan myös keskustelua. Nyt otetaan selville onko sääntö todella turha vai onko tämä topic turha.
Re: Sääntömuutos
Orja

06.06.2006 10:22


Kiekon foorumillakin asiaa on pohdittu, mutta eri merkityksessä: Pitäisikö kakkosnickit poistaa koko kiekosta? Kuitenkin mitään pätevää syytä tähän ei ole löydetty..



Tahtoisin tähän esittää vain mielipiteeni asiasta. Äänestin vaihtoehtoa numero 2. Tämä sääntöhän ei mielestäni palvele pelaajaa yhtään, tosin siitä on vain haittaa. Tämä ajax-arto tapaus osoitti sen, haittapuolia on. Turhaa kiistelyä ja epämääräisyyttä, kiekkoliigan kokoonpanoissahan lukee kuka pelaa missäkin joukkueessa kauden aikana, joten minkä takia muita nikkejä ei saisi pitää?

Lyhyesti, sääntö pois. Täysin turha.
Re: Sääntömuutos
Poro24

06.06.2006 10:25

...Olen jo pidemmän aikaa miettinyt miten Pelaaja -kohdan sääntö 3 palvelee kiekkoliigaa...


Sen enempää ottamatta kantaa nyt asiaan, suosittelisin lukemaan tämän: http://www.kiekkoliiga.net/forum/viewtopic.php?t=371

Hyvä ketjunavaus.
Sääntömuutos
Fenni

06.06.2006 10:27
Jep!
Omasta mielestäkin tämä on turha sääntö. En oikein ymmärrä että mitä haittaa siitä voi olla jos kiekkoliigan_alainen pelaaja pelaa toisessa kiekkoliigan_alaisessa joukkueessa toisella nimimerkillänsä harjoituspelejä. Itse äänestin vaihtoehto kakkosta, eli sääntö pois tai sitä on muutettava.
Sääntömuutos
mole-3

06.06.2006 10:44
kakkosnikit vittuun koko kikestä /_____\
Re: Sääntömuutos
Ile

06.06.2006 10:55

 

...Olen jo pidemmän aikaa miettinyt miten Pelaaja -kohdan sääntö 3 palvelee kiekkoliigaa...


http://www.kiekkoliiga.net/forum/viewtopic.php?t=371.



Hyvää keskustelua, mutta pitääkö kiekkoliiga saada näyttämään hyvältä tämmöisillä säännöillä? Ja sitten vielä tästä, että joukkueista tulisi sekalaista sillisalaattia.
"...jokaisen joukkueen valinta ketkä pelaavat." Tässä annetaan joukkueille vastuuta. Ovatko joukkueet vielä valmiita tähän. Itse luotan kiekkoliigan tiimeihin (muutamia poikkeuksia on) ja vakaasti uskon, ettei jokainen joukkue ala kosiskelemaan jokaista hyvää pelaajaa rinkiinsä.
Sääntömuutos
Mauska

06.06.2006 12:56
Miksi tämä sääntö on edes käytössä, jos siitä ei pidetä kiinni? Tälläkin kaudella tullut yksi selvä tapaus, missä pelaaja X on harkannut joukkueessa Y saamatta mitään rangaistusta. Ennen ainakin tästä kiinni pidettiin ja banneja syyllisille langetettiin, mutta ei näköjään enää.

EDIT: Eilen Blizk tosin sanoi, että tapahtumasta ei mitään juttua tule. :E

Asia on edelleen käsittelyssä...
Sääntömuutos
soopa

06.06.2006 15:58
Juurikin näin. Miksi jotkut nimeltämainitsemattomat pelaajat (Arto) saisivat erityiskohtelua? Missä on tasa-arvo? Uskottavuushan tässä menee. Arvostus Kiekkoliigaa kohtaan on jo muutenkin kadonnut kuin pökäle wc-pöntön syövereihin. Johtuu tosin vissiinkin motivaation puutteesta.

Tähän nyt voitaisiin ottaa esimerkiksi veljespari Murppi/Fenni. Periaatteessahan molemmat eivät voi pelata samaan aikaan Kiekkoliigaa, kun ovat veljeksiä ja käyttävät samaa ip-osoitetta? Coppola ja jörri ovat toki pelanneet, vaikka eri höpsyköitä ovatkin. Mutta ei tuossakaan tapauksessa voida valvoa, etteikö jörri esim. pelaisi pari peliä Coppolan nickillä. Itse tosin luotan kavereihin.

Onhan tuossa toki hyvät ja huonot puolensa.

Mutta mitäpä väliä minun mielipiteilläni on, kun taitaa olla Kiekkoliigan pelitkin jo takana päin.
Sääntömuutos
Arto

07.06.2006 23:45
Kyseinen sääntö on yksi Kliigan viisaampia koskaan aikaansaamia tekoja. Ilman tätä pykälää humbat ja völligit yms. olisivat täynnä samoja pelaajia joista sitten se toinen puoli pelaisi liigaa toisessa ja toinen toisessa. Kovat tähdet kuten esim. lasse89  pelaisivat kaikissa tiimeissä näin maksimoiden pelimääränsä kiekko.tk:ssa. Maku menisi liigasta helpolla tällaisilla poluilla tarpoessa. Jos joku ei ymmärrä tämän polun haittoja, niin silloin en voi sanoa muuta kuin onnea matkaan.

Toisekseen, Mauska ja soopa voisivat konkreettisemmin tuoda esille mikä teitä kytee, itse en ainakaan saanut viesteistänne kunnolla selvää mikä on ongelmananne. Soopa eritoten voisit selventää miksi minä olen mielestäsi saanut erikoiskohtelua,miksi sinä et ole saanut tasa-arvoa, ja miksi menetit uskosi kiekkoliigaan?

Samaten johtokunta voisi avoimesti kommentoida tätä tilannetta jotta turha vinkuminen voitaisiin karsia pois.
Sääntömuutos
Ile

08.06.2006 08:00
Ilmeisesti Arto ei ole vaivautunut kauheasti muiden viestejä lukemaan...

Jos Humbat ja Völligit kahmisivat kakkosnikkejä itselleen olisivatko he kiekkoliigan arvoisia? Ja uskoni on kova näihinkin tiimeihin... En tiedä sitten mikä Ajaxissa on tyyli (siinähän sinä nyt pelasit) yhtään sitä väheksymättä, mutta uskon, että kukaan liigan joukkue ei halua sitä kolmeakymmentäkolmea tähteä tiimiinsä vaan sen yhden mukavan hemmon.
Sääntömuutos
soopa

08.06.2006 15:09

Soopa eritoten voisit selventää miksi minä olen mielestäsi saanut erikoiskohtelua,miksi sinä et ole saanut tasa-arvoa, ja miksi menetit uskosi kiekkoliigaan?



Kiekkoliigassahan on selvät säännöt, ja sinä nitä rikot olemalla kahdessa jengissä?  Itse peräänkuulutat tätä sääntöä Kiekkoliigan parhaimpana tekona, mutta kuitenkin rikot sitä itse, ja vieläpä ilman rangaistusta. Miksi näin?

Itseänihän tämä ei niin haittaa, mutta ihmettelenpä vain. Ja tämä tapauskin on tullut tietooni kuulopuheina, joten jos ei pidä paikkaansa, pahoittelen. Hirmuisesti en ole tapaukseen tutustunut, joten toiset pahoitteluni siitä vielä.

Ja tuo uskottavuus Kiekkoliigaan on vain motivaation puutteesta johtuvaa. Ei sitä voi jaksaa loputtomiin. Parempi kentälle on päästää uusia, innokkaita tulokkaita, kuin uransa päättämässä olevaa sähläriä.
Sääntömuutos
Arto

08.06.2006 15:50


Kiekkoliigassahan on selvät säännöt, ja sinä nitä rikot olemalla kahdessa jengissä?  Itse peräänkuulutat tätä sääntöä Kiekkoliigan parhaimpana tekona, mutta kuitenkin rikot sitä itse, ja vieläpä ilman rangaistusta. Miksi näin?



No tämä mekkala on tarkkaan ottaen nostettu siitä, että minulla oli kaksi nickiä Ajaxissa samaan aikaan siitä hetkestä lähtien, kun nostin Arton mukaan tiimiin siellä koko välikauden palloilleen Litti-nickin kaveriksi. Olin kyllä tietoinen kakkosnick-pykälän olemassaolosta, mutta en sitä hoksannut ettei samassakaan tiimissä voi olla useammalla nickillä. Sääntörikkeeni oli puhdas vahinko ja poistin ylimääräisen nickini Ajaxista heti kun sitä minulta Kliigan puolesta pyydettiin. Ilmeisesti johtokunta katsoi rikkomukseni myös tahattomaksi eikä antanut siitä rangaistusta (ainakaan toistaiseksi).

Tämä tuomio on nähty yhden liigajoukkueen sisällä suurena vääryytenä ja katkerat purkaukset johtokuntaa kohtaan toistuvat säännöllisesti. Forsbergin mukaan kaikki Ajaxin liigapelit jotka pelattiin sinä aikana kun olin kahdella nickillä tiimissä, pitäisi mitätöidä. Jokainen voi tietysti itse miettiä mikä on kohtuullinen rangaistus, mutta johtokunta tämän asian päättää ja syytä olisi tyytyä siihen, tai sitten mennä pelaamaan jotain muuta sarjaa jossa tuntee saavansa oikeudenmukaisempaa kohtelua.

P.S
Ilelle vielä että kyllä mä luin kaikki tämän ketjun viestit, pyysin vain tarkennusta parilta kaverilta mitä he tarkalleen ottaen tarkoittavat. Ja kuten jo nähtiin, soopalla ei ollut täysin oikeaa kuvaa tapahtuneesta. Ja tähän sääntöön sanottakoon vielä että itse pitäisin sen ennallaan, korkeintaan sitä voisi viilailla siten että samassa tiimissä saisi olla 2 nickiä  :)

Tuossa poron linkkaamassa ketjussa on perusteltu tuota sääntöpykälää kattavasti.
Sääntömuutos
Ozolinsh

08.06.2006 18:21
Mihinkään muuhun kantaa ottamatta kellekään ei ole annettu vielä pelikieltoa siitä, että on pitänyt kakkosnickiä omassa tiimissään vaan yksinkertaisesti on pyydetty poistamaan kakkosnick tiimistä. Muitakin Arton kanssa identtisiä tapauksia on ollut, mutta näitä vastaan Humba ei ole sattunut pelaamaan joten mitään kohua ei ole syntynyt.

Jos joku vielä on sitä mieltä, että tässä on jotain erityiskohtelua annettu, niin saa perustella hyvin.
Sääntömuutos
Mauska

08.06.2006 18:31

Toisekseen, Mauska ja soopa voisivat konkreettisemmin tuoda esille mikä teitä kytee, itse en ainakaan saanut viesteistänne kunnolla selvää mikä on ongelmananne. Soopa eritoten voisit selventää miksi minä olen mielestäsi saanut erikoiskohtelua,miksi sinä et ole saanut tasa-arvoa, ja miksi menetit uskosi kiekkoliigaan?



Tarkoitin vain, kun niso tässä viikonloppuna harkkasi SSK:n paidassa, vaikka kuuluu KaVon liigakokoonpanoon ja samalla rikkoi kakkosnick -sääntöä, mutta rangaistukseksi tuli vain naurettava kahden ottelun mittainen pelikielto. En siis tarkoittanut Artsin kahta eri nickiä jengissä -sääntöä, joka on mielestäni ihan typerä.

Vastaa

Kirjaudu sisään, jotta voit vastata.